De wasmachine is kapot. Na 7 jaar trouwe dienst, frie verhuizingen en minstens 1 was per dag, of meer... 8kg per trommel.... Hij geeft er de brui aan. We overleggen of we nog veel geld zullen geven om hem te repareren. Of dat we hem vervangen. Met het gespaarde geld in het "witgoed" potje. Het wordt het laatste. Het potje wordt geleegd, de wasmachine wordt online besteld, met hulp van "Maddy", de online chat-mevrouw die ogenblikkelijk een berichtje op de site liet verschijnen toen het er op leek dat ik wat ging kopen. Ze kwam op het goede moment want ik had net op een andere site gezien dat dezelfde wasmachine daar goedkoper was. Zo makkelijk is het tegenwoordig. Je hoeft niet eens meer te bellen. Online meteen even een vraag gesteld, een code gekregen voor korting en de machine aangeschaft. De volgende morgen kwamen ze hem al brengen en de oude ophalen. Die gaat nu naar de wasmachine uit elkaar haal service en dan wordt er een paar schoenen van gemaakt. Of iets dergelijks ;-). Hergebruik heet dat.
En terwijl de eerste was draait helpen wij Isis met haar huiswerk. Het oplossen van een "riddle". Ik heb er een paar uur over gedaan om de oplossing te bedenken, nadat we eerst allerlei flauwe uitwegen probeerde te verzinnen om aan te geven dat er voor dit raadsel geen oplossing is als je niet meer gegevens hebt, of meer vragen stelt. Het is een hele simpele oplossing als het het eenmaal weet. En 1 vraag is voldoende. Weten jullie het? Succes!