donderdag 19 mei 2011

overuren

Deze week vraagt school alle aandacht en heel veel uren. Beginnend met de gebruikelijke tuin werkzaamheden op maandag, een presentatie over "personalised learning" op maandagavond. Dinsdag tot in de middag ben ik assistent op school. Dan komt er een schoolvriendje van Tom, vervolgens een schoolvriendinnetje van Simon omdat haar broertje op karate zit in de buurt en zij zich altijd zo verveelt. Omdat ik dinsdagavond moet werken en niet thuis ben zitten de lunchboxen op woensdagochtend nog in de tassen. Lunchboxen afwassen en vullen. De schriftjes waarin iedere dag de gelezen boeken moeten worden gedocumenteerd moeten nog ingevuld worden. Een formulier voor een schoolexcursie getekend. School school school. Er is special persons day vandaag en aangezien ik de enige beschikbare speciale persoon ben moet ik opdraven. Twee uur lang aktiviteiten doen met Simon en Isis. Gelukkig is Tom ook een speciaal persoon en helpt hij goed mee. Bink ligt intussen op de grond, raced met auto's en maakt muziek. Tom en Bink zijn tevreden. Isis en Simon niet. Want ik kan mij niet in tweeen delen en ze hebben allebei het gevoel dat ze te weinig aandacht hebben gekregen. Terwijl ik met Isis een volledige Double Bubble heb gemaakt en met Simon wel 30 vliegtuigen heb gevouwen. Voor hem, maar ook zijn vrienden, die allemaal special persons bij zich hebben die veel kunnen, maar geen vliegtuigen vouwen.
Uren besteden we aan de school. Het is ook allemaal heel geweldig wat er wordt gedaan met de kinderen en ze leren ontzettend veel, maar oo wat ben ik het even zat om er 50% van mijn tijd door te brengen. En dan zit ik niet eens in een oudercommissie, moederdagcommissie, bankcommissie, grasveldcommissie, uniformcommissie, en nog al die andere commissies waar altijd mensen voor worden gevraagd. Als je wil kan je al je tijd in school steken...... Maar de kinderen stralen, de juffen en meesters kennen Tom al en verheugen zich op volgend jaar (ha ha, ha), en Isis en Simon zijn iedere ochtend blij en gelukkig als ze weer op pad gaan met hun schooltas op hun rug. En daar heb ik heel wat overuren voor over. .

 Tom bij de "Tinker Table". 
 De double bubble "schrijf 5 kenmerken van jezelf en iemand anders op die verschillen, en 5 die gelijk zijn"
 Isis doet ergens deze week een dansuitvoering, hier oefent ze de Macarena
 Special person en helpmoeder. Voor de lach van Simon doe ik het het liefst iedere dag ;-)
 Simon is "Reporter" en moet drie dingen beschrijven die hij heeft gezien en die te maken hebben met wat ze deze week hebben geleerd. Hier presenteert hij.