Ik: "Wat vervelende want ik ben al drie keer van 7uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds thuisgebleven om op de meterlezer te wachten die nooit kwam."
Telefoonstem: "Dat zou best kunnen maar hij heeft de meter niet kunnen vinden en voor u een rekening kan krijgen moet eerst de meter gelezen worden. Heeft u eigenlijk stroom? Raar, u kan pas stroom krijgen als de meter gelezen is. Wilt u een afspraak maken om iemand langs te laten komen?"
Ik: "Ik weet niet waar de meter zit en had al drie keer een afspraak gemaakt"
Telefoonstem: "Dan moet u eerst maar eens uitvinden waar de meter is en dan nog eens bellen, goede dag....."
Ik heb ook echt zelf de meter niet kunnen vinden, dus vol goede moed stap ik het makelaarskantoor dat het huis aan ons verhuurt binnen en leg het probleem uit. Ze snappen helemaal dat het lastig is, en ze snappen helemaal niet dat wij toch stroom hebben. Geeeeeeen idee waar de meter zit. Even de huiseigenaar bellen dan maar. No worries, doen we even. Tien minuten later. Het antwoord. De huiseigenaar heeft nog nooit zelf in het huis gewoond, dus die weet natuurlijk ook niet waar de meter zit. Weet je wel zeker dat je electriciteit hebt?
Zucht
De buurman gemaild die in de commissie heeft gezeten van het townhouse complex. Misschien weet die het? Die verwijst mij terug naar het electriciteitsbedrijf. Zij weten dat er onder het huizencomplex een kastje is waarvan de gouden sleutel in het witte doosje achter de glazen deuren ligt. De sleutel van het witte doosje is te krijgen als je de juiste pincode hebt gekregen via de post. Of iets dergelijks.
Morgen dus maar weer bellen.